۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۳۹

معاون استاندار آذربایجان‌غربی:

واحدهای خسارت دیده زلزله قطور تا قبل از فصل سرما تکمیل شوند

واحدهای خسارت دیده زلزله قطور تا قبل از فصل سرما تکمیل شوند

ارومیه – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی بر تکمیل و بهره برداری واحدهای خسارت دیده زلزله قطور خوی تا قبل از آغاز فصل سرما تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیدین رحمانی عصر سه شنبه در در جلسه بررسی روند بازسازی مناطق زلزله زده قطور خوی، افزود: در راستای بازسازی واحدهای خسارت دیده منطقه زلزله‌زده قطور خوی در کمتر از ۶ ماه گذشته، هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی باید هماهنگی بیشتری در راستای اجرای طرح‌های بازسازی این منطقه داشته باشند و تأمین مصالح مورد نیاز را در دستور کار جدی خود قرار دهند.

رحمانی اضافه کرد: با مشارکت و همراهی اهالی منطقه و دهیاران، بخش اعظمی از واحدهای خسارت دیده تا فصل سرما تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از شتاب گرفتن عملیات بازسازی مناطق زلزله زده قطور خوی خبر داد و گفت: با هماهنگی بیشتر بزودی سیمان مورد نیاز منطقه و اهدایی بنیاد مستضعفان هم تأمین و بین خسارت دیدگان توزیع می‌شود.

وی نقش دهیاران را در روند بازسازی بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: با مشارکت و همراهی اهالی منطقه و دهیاران بخش اعظمی از واحدهای خسارت دیده تا فصل سرما تکمیل و آماده بهره برداری می‌شود.

تیموری سرپرست فرمانداری خوی نیز در این نشست بر ضرورت رفع معارض واحدهای مسکونی در حریم راه آهن و خارج از محدوده شهری و روستایی تاکید کرد.

محمود بدلی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هم در این نشست از پایان آواربرداری بیش از ۹۱ درصد واحدهای مسکونی منطقه خبر داد و گفت: تاکنون برای احداث واحدهای مسکونی منطقه ۳ هزار ۴۴۸ فقره پروانه ساخت صادر شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در بیش از ۵۳ درصد واحدها عملیات آرماتور بندی و ۵۱ درصد عملیات فونداسیون اجرا شده و ساخت ۵۲ واحد به پایان رسیده است.

در ادامه این نشست دهیاران مناطق زلزله زده قطور مسائل و مشکلات روستاهای خود را مطرح کردند.

در این نشست مدیران محلی نیز به بیان مشکلات پیش‌روی بازسازی این منطقه پرداختند.

بسیاری از روستاهای قطور خوی اوایل اسفند سال گذشته با ۲ زلزله، تخریب شد

کد خبر 5002337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha